ترشی مخلوط بادمجان کبابی 




قبلا هم بهتون گفته بودم که من تو تهیه ترشیجات مهارت ندارم
و اصولا تو خونه ما بیشتر پای سفرهامون سبزیجات حرف اول میزنه , تا ترشیجات :)))
بخاطر همین هم فقط چند تا ترشی هست که تهیه کردم و  عاشق همین چند تاشون هستم ^_^

اینبار سراغ تهیه ترشی با بادمجان  کبابی رفتم 
میدونید که شمالی ها ی ترشی دارن به اسم نازخاتون 
که خیلی سریع آماده میشه و بخاطر بادمجون کبابیش  باید خیلی خوشمزه باشه 
البته شاید باورتون نشه که یادم نمیاد جای این ترشی رو خورده باشم 

این بود که به فکر تهیه این ترشی اما به روش دیگه افتادم .... که باز حدس میزنم , خیلیها همین متد رو هم امتحان کردن و ازش لذت بردن , ولی بنده بیخبر بودم :)



* برای ذکر مقادیر باید اضافه کنم که خودم چشمی کار کردم , و فقط میتونم بگم که هر چی حجم بادمجانها نسبت به باقی مواد اصلی بیشتر باشه , خوشمزه تر میشه 
و کمی و یا حجم بیش اندازه یکی از مواد اصلی نمیتونه مشکل ساز باشه 

برای تهیه این ترشی اول از همه بادمجانها رو کباب کردم و خوب له کردم 
از اونجایی که تو یخچال گل کلم و هویج هم داشتم ..... مناسب احوال دیدم 
گل کلمها رو بسیار ریز کردم و هویجها رو هم رنده درشت ....

در کنارشون از گلپر درشت و مقداری سبزی معطر شمالی ( اگر نداشتید گشنیز و ساقه هاش هم بسیار عالی هستن ) چند پر سیر له شده , کمی زردچوبه , تخم سیاه ترشی , کمی نمک ..... استفاده کردم 
مقداری سرکه سیب رو اضافه کردم ( در حدی اضافه کنید که موادتون رقیق  نشه و مثل ماست و برانی ها ... در بیاد 
همه مواد رو خوب مخلوط کردم و داخل شیشه ریختم و فشار قاشق خوب فضای باز بینشون رو از بین بردم 
و در آخر باز سرکه سیب رو اضافه کردم 
اینو هم بگم که من همیشه واسه ترشیهام از سرکه سیب استفاده میکنم 
اونقدر اضافه کردم که روی سطح ترشی  رو بگیره 
و ۱ تا ۲ ساعت همونجوری سرش رو باز  میزارم تا ترشی به خوردش بره و نشست کنه و دوبار روش سرکه  میریزم 
و بعد خوب سرشون رو میبندم و میزارم ی جای خنک 
این ترشی رو میتونید از فردای روز آماده سازی استفاده و ازش لذت ببرید 
فقط میتونیم بگم که آنقدر خوشمزه میشه که ما رو ترشی خور کرده :)))
نوش جان , گیلدا 
  



Kommentare

  1. سلام گیلدا جون. اخه سبزیحات تو المان کجا گیر میارین؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. دوست عزیز , سبزیجاتی مثل گشنیز که اینجا تو بازار روزشون و به تازگی داخل مغازه هایی مثل لیدل پیدا میشه
      اما سبزیجاتی که مخصوص خودمون هست , مثل چوچاق و خالواش و غیره رو از ایران میارم :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts