آش بادمجان ملایری


قبلا هم براتون یک آش که ترکیبش با بادمجان بود گذاشته بودم 
ولی این یکی آش بادمجان که تو دنیایی نت به نام آش بادمجان ملایری شناخته شده , با اولی فرق داشت 
ولی از دید من مهمترین فرقش تو استفاده از بلغور به جای برنج و همینجور وجود کشک در کل آش و از همه مهمتر نداشتن سبزی هست 
بادمجان یکی از اون دسته صیفیجاتی هست که من خیلی بهش علاقه دارم و  اگه گزینه ای براش پیدا کنم حتما عملی میکنم  
همینجور که گفتم این دستور رو تو نت پیدا کردم و از اونجایی که همیشه دزدیها و کپی مطالب و عکسها زیاد هست , جدا نمیدونم که این دستور متعلق به کی هست , چون هر جا که میزنید آش ملایری همه با ۱ عکس و ۱ دستور .... کار کردن :/



مواد لازم :
کشک ۲۰۰ گرم 
بادمجان ۱ کیلو 
لوبیا سفید ۱۰۰ گرم 
لوبیا چیتی ۱۰۰ گرم 
لوبیا قرمز ۱۰۰ گرم 
نخود ۸۰ گرم 
بلغور ( از هر نوع که در دسترس داشتید ) ۲۵۰ گرم 
گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم 
نعنا داغ و پیاز داغ و سیر داغ به میزان لازم 

* این مقادیر در حجم زیاد هست , و من اینها رو از نصف هم کمتر کار کردم 

طرز تهیه :
 حبوبات رو اگه پخته آماده ندارید , از شب قبل خیس کنید و بعد بزارید بپزه  
گوشت رو بزارید بپزه و ریش ریش کنید و کنار بزارید 
بادمجانها رو مکعبی خرد کنید و نمک بزنید و داخل روغن سرخ کنید و کنار بزارید 
تو آب گوشت بلغور رو که جلوتر خیس کردید بزارید تا بپزه به بلغور پخته شده کشک و حبوبات و بادمجانها و گوشت  رو اضافه کنید 
* مقداری از کشک رو برای تزئین کنار بزارید 
* من مقداری از پیاز سرخ کرده رو هم به اش اضافه کردم 
* دقت کنید که بادمجانها از شکلشون خارج نشن 
بد از اینکه اش شما جا افتاده شد , میتونید تو ظرف بکشید و تزئین کنید 
نوش جان , گیلدا 








Kommentare

  1. به به ، حدس میزنم با وجود بادمجون گرانقدر وگوشت و بلغور و لوبیا چیتی چقدر عالی شده باشه ، مدلی که من درست میکنم ، فقط عدس و نخود داره بدون گوشت و بلغور ، حتما این دستوری رو که گذاشتی باید امتحان کنم ، اگر خدا بخواد و لوبیا چیتی یافت کنم ، دستت درد نکنه گیلدای عزیزم بابت دستور و نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. گرانقدر رو خوب اومدی والا ااااا :))))
      من هم ی نمونه دیگه درست کرده بودم , ولی این خیلی لذیذ تر بود
      مگه اونجا لوبیا چیتی پیدا نمیشه ؟؟

      Löschen
  2. خیلی خوشمزه به نظر میاد ، منم که عاشق بادمجونم . دستتون درد نکنه و نوش جان
    اون بادمجون تو عکس چقدر خوشرنگه !

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. پس جات خالی عزیزم
      اون بادمجون هم دکوری هست که داره جلوه نمایی میکنه :)))))))

      Löschen
  3. به به گیلدا جان دستت درد نکنه عجب آشی درست کردید عالیه یعنی محشره هم آش و هم نقاشیت ...باید خیلی خوشمزه باشه ...نوش جونتون باشه ..♥ ♥ ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم , بله جای شما بسیار خالی , واقعا لذیذ بود

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts