سس انار با ماهی لاکس




پاییز که میشه نه تنها طبیعت زیبایی های خودش رو نشون میده ، بلکه چندین میوه پاییزی از جمله انار هم با دونه های رنگین خودش دل هر بیننده و خورنده رو به طپش میندازه :)
شاید تو ایران به غیر از چند شهر انگشت شمار , از انار فقط بعنوان یک میوه که بشه با نمک و گلپر خورد یاد شه 
اما تو آلمان و شاید بتونم بگم آمریکا و دیگر کشورهای غربی ، این دانه های خوشرنگ رو به مصرف دیگه ای میرسونند 
البته باید بگم که تو آلمان میشه بگید که کل میوه ها تو پخت و پزهای خوراکی هاشون نقش داره 
از جمله همین انار یا کدو تنبل یا خرمالو یا سیب و غیره  ........

یکی از ترکیبات بسیار لذیذ ی که من خیلی وقت بود میخواستم امتحان کنم ، سس انار هست 
این سس یک ترکیب بسیار لذیذ همراه با ماهی و یا حتی مرغ و بوقلمون و اردک  ( داخل فر ) هست 
و این دستور یکی از دستوراتی بود که همسرم زمان کلاسهای آموزشیش یاداشت کرده بود و من بر حسب تصادف لابلای کتابهای آموزشیش پیدا کردم :)



و اما مواد لازم :
آب انار ١ لیوان 
سیر ١ حبه 
رب گوجه ١ قاشق چای خوری 
آب لیمو ترش ٢ تا ٣ قاشق .... اگه مایل بودید مثل آلمانی ها سس شیرینی داشته باشید از ١ قاشق آب لیمو و ١ قاشق شکر استفاده کنید 
عصاره گوشت ١ قاشق چای خوری 
کره ١ قاشق 
در صورت لزوم نمک 
کمی فلفل 

طرز تهیه :
سیر رو له کنید و همزمان با کره و رب گوجه روی حرارت بزارید ، فقط کمی تفت بدید ، نباید سرخ و تیره شه

آب انار رو اضافه کنید ، همراه با باقی مواد و با حرارت کم بزارید تا جا افتاده شه


اگه از ارد و یا نشاسته برای غلظتش استفاده کنید ، رنگ سس شما به روشنی میزنه 
بهتره که از پودرهای سس که تیره رنگ هستند استفاده کنید 
البته من فقط با همون رب و عصاره گوشت اونو به غلظت لازم رسوندم 
بعد میتونید با هر گوشتی که مایل بودید سرو کنید 
نزدیک سال نوی میلادی هست و این سس میتونه بهترین ایده واسه پای سفره های شما باشه 
نوش جان ، گیلدا 










Kommentare

  1. این روزها همش دارم برای آقای همسر ماهی می پزم ( یه مقدار کلسترول و تری گلیسرید رفته بالا ) خلاصه ، از اون دونه های انار که از سالادت ایده گرفتم ، دیگه تو سالاداش میریزیم ، اما انارش شیرینه ، امروز برم خرید ببینم انار ترش پیدا میکنم ، حتما این سس رو امتحان میکنم ، ممنون گیلدای پر از ایده و فکرهای نو :****

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چرا من هروقت انار می گیرم ترشه پس ؟!

      Löschen
    2. نمیدونم واله ، دیروز خریدم ، هنوز دون نکردم ، ایشاله که ترشه :))))

      Löschen
    3. وای ی ی ترش واشه که بهتره ارغوان جون :)))))))

      Löschen
  2. Merci man asheghe injur sosha hastam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم ، مرسی از کامنتتون

      Löschen
  3. سلام گیلدا جان ، خیلی ممنون از این صفحه آشپزی که بسیار غداهای خوشمزه می توانیم درست کنیم یک سوال داشتم ، منظورتان از عصاره گوشت چیست ؟ خیلی ممنون میترا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. من هم از توجه شما ممنونم میترا جان
      عزیزم عصاره گوشت همونی هست که به صورت پودر یا به صورت مایع ولی فشرده تو بازار هست
      و خیلی هم شور هست و انواع و اقسامش هست ، مثل مرغ ، سبزیجات ، گاو

      Löschen
  4. merci gilda jan be khater amoozeshhaye khubet.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم ، ممنونم از توجهتون :)

      Löschen
  5. من یه کامنت دیگه هم گذاشته بودم ،فکر می کنم ثبت نشده .خیلی این سس خوشرنگه و باید خیلی هم خوشمزه باشه .حق با شماست گیلدا جون ما فقط از انار به عنوان میوه استفاده می کنیم .باید حتما امتحانش کنم ،دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اگه در مورد همین سس بوده ندیدم عزیزم
      گاهی اوقات وبلاگم قاط میزنه :))))
      مرسی از کامنتت عزیزم

      Löschen
  6. چه سس عالییییییییی اموزش دادی عزیزم با مرغابی هم فکر کنم خیلی عالی بشه بازم ممنونننننننن

    AntwortenLöschen
  7. اره اعظم جون ، با مرغابی و پوتن هم خیلی خوب میشه ، سعی میکنم اگه سس دیگه ای پیدا نکردم همینو امسال درست کنم :))

    AntwortenLöschen
  8. سلام گیلدا جون
    من مخواستم بدونم واسه میگو و صدف دریایی هم می شه از این سس استفاده کردضمنا پودر سس که گفتیدچیه و منظورم اینه که تو فروشگاه دقیقا دنبال چی بگردم

    AntwortenLöschen
  9. سلام آتنای عزیز
    از دید من واسه صدف و میگو جالب نیست , ولی این باز بر میگرده به سلیقه :)
    در مورد سس هم باید بگم که اگه آلمان تشریف دارید بستهای پاکتی کوچک هست که به ٢ رنگ سفید یا تیره پیاده میشه
    که روش نوشته شده
    Helle sosse یا Donkel sosse
    از کارخانه مگی یا کنور

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts