نان پنجره ای



این هم شیرینی نان پنجره ای که فکر کنم برای همه یک شیرینی لذیذ و پر از خاطره باشه
شیرینی که همه رو به یاد ایام عید نوروزمیندازه ،)
یکی از شیرینی های ثابت خانه ما برای ایم نوروز همین بود ,  که مادرم همیشه ٣ تا سینی  بزرگ درست میکرد که یکی از اون سینی ها همون لحضات اول تمام میشد و مادر بنده خدا مجبور بود که فرداش بدون یاری من و خواهرم دوباره این شیرینی رو تهیه کنه :)))
مادرم این دستور رو ذهنی درست میکرد و اصلا هم یادم نیست که چه مقادیری  و چه موادی رو استفاده میکرد
من دستور این شیرینی رو سالها پیش از کتاب  خانوم روزا  منتظمی تهیه کردم که بسیار خوب هم توضیح  داده

مواد لازم :
آرد سفید ، ۱ استکان معمولی ، برابر با ۷۵ گرم
نشاسته ، ۱ استکان ( که من از  Speisestärke استفاده کردم ) میتونید از نشاسته ذرت هم استفاده  کنید
تخم مرغ ۵ عدد
گلاب ، ۴ تا ۵ قاشق غذا خوری ، که شاید  به چند قاشق بیشتر احتیاج داشته باشید
پودر شکر

طرز تهیه :
ابتدا  نشاسته رو همراه با گلاب خوب مخلوط میکنیم تا به صورت کرم در بیاد
سپس تخم مرغها رو اضافه میکنیم و خوب میزنیم تا یک دست شه
آرد را نیزبه صورت الک کرده  اضافه کرده و خوب میزنیم ، اگه احساس کردید که خمیر به صورت دانه دانه هست ، اونرو از صافی رد کنید
داخل ظرف مورد نظر روغن فراوان بریزید و بذارید خوب داغ شه ، و قالب مورد نظر رو هم داخل روغن بزارید تا داغ شه
قالبها  نباید زیاد گرم و نه زیاد سرد باشه ، سپس قالب را بعد از خارج کردن از روغن داخل مواد کرده ( دقت کنید که سر قالبها با خمیر گرفته نشود )
و بلافاصله دوباره داخل روغن فرو میکنیم ، و با حرکت دست به صورت بالا و پایین سعی میکنیم که خمیر رو از قالب جدا کنیم .
تمام این کار باید داخل روغن انجام شود . امکان داره که اولین شیرینی ها خوب در نیاد ، که به دلیل حرارت ناکافی  قالبها و یا روغن میتونه باشه
دقت کنید که هر ۱ دقیقه خمیرتون رو هم بزنید تا آرد ته نشین  نشه .
وقتی که سرخ شد ( طلایی ) از روغن خارج کنید و بزارید روغن اضافه گرفته شه و روی اونرو با پودر شکر تزئین کنید
نوش جان ، گیلدا






Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts