کال کباب



مدتی پیش یکی از دوستان دستور* کال کباب *رو خواسته بود ، دوستان شمالی که حتما میدونند ولی واسه دیگرون باید بگم که یک پیش غذای یا کنار غذا میباشد .
البته من تمامه فروشگاهها رو گشتم تا بتونم انار ترش پیدا کنم ، فکر کنم که اگه ی مقدار دیگه میگشتم و میخواستم که انارها رو امتحان کنم ، با چوب و چماق بیرونم میکردند :)))
بلا خره ، اناری که ترش و شیرینی بود ، پیدا کردم . گفتن این مقدمه واسه این بود که اگه انار ترش یا آب غوره نداشتین ، بهتره از درست کردنش صرفه نظر کنید .
من واسه این پیش غذا ۲ عدد بادمجان رو کبابی کردم ، حسابی کوبیدم و با ۴ حبه سیر له شده ، کمی نمک و فلفل ، نصف فنجان آب انار ترش یا آب غوره ، ۴ قاشق گردو ساییده ، کمی گلپر


مقدار ۱ قاشق سبزی نعنا ، خالواش ، چوچاق ( اگر در دسترس نبود ، از نعنا یا پونه استفاده کنید )، مخلوط کردم .
بهتر است بادمجانها بدونه دانه باشند ، و میتوانید با نان هم این پیش غذا رو سرو کنید .
نوش جان ، گیلدا






Kommentare

  1. به به منم خیلی وقته دلم می خواسته امتحان کنم و نشده
    راستی گیلدا جون انگار مشگل عکس گذاشتنت حل شده؟ آره؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. لاله جون اگه به طعم سیر و بادمجون علاقه داری ، حتما امتحان کن . واقعا در حالی که هیچی نداره ، همه جور لذت رو داره :)))
      اره عزیزم ، راستش ی روز اومدم آپلود کنم ، دیدم بهم اجازه داد ، حالا به قول عارفه جون یا دلشون سوخت یا دیدن من پرو تر از این حرفهام :))))))))
      به هر حال تا به حال داره بهمن کنار میاد :))

      Löschen
  2. vaaay Gilda jun dahanam ab oftad ...

    AntwortenLöschen
  3. هما جون ، جات خالی عزیزم ، جدی جدی میگم م م م :****

    AntwortenLöschen
  4. منم باید امتحانش کنم خیلی تعریفشو شنیدم ولی به مثل تو باید بگردم دنبال انار ترش :)
    دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  5. لیلا جون ، ۱ بار بخوری مشتریش میشی :)))
    عزیزم ، تو این پیش غذا رنگ مهه واسه همین سی میکنند که با انار ترش تهیه کنند ،
    ولی یادمه مامانم با آب نارنج هم درست میکرد ، میتونی امتحان کنی ، البته اگه داشته باشید :)))

    AntwortenLöschen
  6. اگر انار ترش داشتم ؛ واسه ظهر درست میکردم ، اما انارترشم کجا بید آخه .............

    AntwortenLöschen
  7. فدات شم بخدا من هم بر حسب تصادف گیرم اومد ، تازه ترش و شیرین بود
    ولی میتونی اگه آبغوره یا آب نارنج دری استفاده کنی ، و مقداری آب انار بریز واسه خوشرنگ شدنش
    البته من با آبغوره تا به حال تهیه نکردم ، ولی امتحان کن

    AntwortenLöschen
  8. مرسی گیلدا جونی منکه عاشق بادمجونم حتما باید امتحانش کرد به به

    AntwortenLöschen
  9. معلومه که خوشمزه است...به به .من خوردم ولی درست نکردم.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم م م م م ^_^
      پس حتما درست کن تا یاداوری خاطراتت شه

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts